12 Mart 2010 Cuma

KREMALI BALKABAĞI ÇORBASI


Hava hala çok soğukken ve balkabağı son demlerini yaşarken bu haftasonu denemeniz için sıcacık ve enfes bir çorba tarifi. Balkabağını sadece tatlı olarak tüketen biz Türkler için biraz Avrupalı ama enfes bir lezzet.

Malzemeler:

4 iri parça balkabağı (300 gr kadar)
1 iri kuru soğan
1 orta boy patates
Sebzeli çeşni (ben Knorr kullanıyorum) - şart değil elbette -
Su
200 ml (bir küçük kutu) süt kreması - Tercihen Pınar ve ya SEK (Tikveşli'nin kıvamı daha yoğun olmakla birlikte içinde çok fazla katkı maddesi var maalesef). Krema oldukça yağlı bir ürün olduğundan ekstra tereyağı koymanız gerekmeyecek.
Karabiber
Tuz

Hazırlanışı:

Balkabaklarını ve patatesleri küçük küpler halinde doğrayın.
1 büyük kuru soğanı gelişigüzel 4 - 6 parçaya bölün. Bu malzemeleri düdüklü tencereye koyup üzerini geçecek kadar su ekleyin ve kapatıp orta ateşteki ocağa koyun. Tencerenin düdüğü ötünce ocağı en kısık ateşe getirip 20 dk pişirin. 20 dk sonunda ocağı kapatıp tencereyi ılınmaya bırakın (çok aceleniz varsa soğuk musluğun altında bir süre bekletin). Tencereyi açıp, pişen malzemeleri el blenderi ile pürüzsüz bir karışım elde edene kadar karıştırın. (Ben bu aşamada çorbamı normal bir tencereye alıp devam ediyorum.) Tencereyi orta ateşteki ocağa alın ve içine tuz ihtiyacınıza göre sebzeli çeşni (tuz yerine geçer) ve ya tuz ilave edin ve de bolca karabiber. Balkabağı diğer sebzelerden daha tatlı olduğundan tuzu ve karabiberi diğer sebzelere oranla daha fazla tolere eder. Süt kremasını ilave ettikten sonra çorbanız dilediğiniz kıvama gelene kadar sıcak su da ilave edebilirsiniz. Bu şekilde bir taşım daha kaynatıp servis edin.
Not: Bu çorbaya bir küçük kereviz de ilave edebilirsiniz.




1 yorum:

  1. cikip aliyorum hemmen bir kabak!
    corba harika gidiyor bu havalarda,
    daha cok corba tarifiiy!

    YanıtlaSil

Diyorum ki...