18 Haziran 2015 Perşembe

MERCİMEKLİ SEMİZOTU YEMEĞİ

MERCİMEKLİ SEMİZOTU

Bunu söylemekten nefret ediyorum ama rejimdeyim :/ Vermem gereken 9 kg var, yazıyla "dokuz". Demek ki buraya kurabiye tarifleri yazdığım zamandan bu yana epey bir yemiş içmişim.
Neyse... Dükan, Karatay, pilot diyeti...vs gibi bir disiplin izlemiyorum. Alkali falan da beslenmeye çalışmıyorum. Sadece yol gösterici birkaç kitaptan edindiğim ortak bilgileri kendi bünyeme, en önemlisi de psikolojime uygun hale getirip hazırlıyorum mönülerimi.

Mercimekli semizotu da bir otobur ve bakliyat delisi olarak bayıldığım bir tarif oldu. Buyrun...

Malzemeler:
1 bağ semizotu (büyükçeydi, zannediyorum 750 gr kadar vardı)
1 orta boy kuru soğan
2 orta boy domates
1,5 Türk kahvesi fincanı kara mercimek (yeşil de olur)
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber, tatlı toz biber

Mercimekleri bir gece önceden suya koydum ve sabah biraz haşladım (diri kalacak şekilde).
Soğanı oldukça minik küpler halinde doğrayıp 2 yemek kaşığı zeytinyağında biraz öldürdükten sonra haşlanmış mercimeği ekledim ve biraz kavurdum. Sonra yine küçük küpler halinde doğradığım domatesleri ekledim. Himalaya tuzu ve karabiberi bu aşamada ekledim. Domatesler iyice eridikten sonra semizotunu da koydum ve semizotları biraz hacim kaybettiğinde de karıştırıp tencerenin ağzını kapattım. Kesinlikle ekstra su istemiyor, hatta piştiğinde gözüme çok sulu gözüktüğü için bir avuç kepeli bulgur eklemeyi bile düşündüm ama vazgeçtim. Bu ölçü ile, tek başına yenecekse 2, yan bir yemek eşlik edecekse de 3 porsiyon çıkıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Diyorum ki...