18 Haziran 2015 Perşembe

KAKAOLU HURMA TOPLARI

Açık konuşmak gerekirse, bir daha çikolata yer miyim çok emin değilim. Bu küçücük lezzet bombaları için şiir yazılır, şarkı bestelenir...
Denemeye karar verinceye kadar bir sürü tarif okudum, video izledim, yapanlara sordum ama bir türlü tadamadım, tadı konusunda bir hayli ön yargılı olduğumu da itiraf etmeliyim. Pişmanım!


Deneme malzemeleri  (en az iki katını yapmanızı tavsiye ederim)
10 adet hurma
10 tane badem (rondoda ince çekilmiş)
2 yemek kaşığı toz kakao
1 yemek kaşığı keçiboynuzu unu
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
Kaplama için ekstra hindistan cevizi


Hurmaları bir-iki saat suda beklettim, sonra çekirdeklerini çıkarıp rondoya attım, biraz çektikten sonra içine badem, hindistan cevizi ve kakaoyu ekledim ve tekrar çektim. Karışım epeyce katı olduğundan hurmaları ıslattığım sudan göz kararı ekledim. Bu noktada hafif cıvık bir kıvam alıyor tekrar. Bağlamak için 1 yemek kaşığı keçiboynuzu unu ekledim ki bence bu ölümcül darbe oldu. Daha sonra, karışımdan küçük parçalar alarak elimle yuvarladım ve hindistan cevizine buladım (çekilmiş ceviz, fındık, şam fıstığı da kullanılabilir). Voila! Bir gece dolapta bekledikten sonra yemeniz tavsiye olunur. Truffle mı? O da ne?!

1 yorum:

  1. Merhaba Sohbet W Sohbet Ağı üzerinde sohbet etmek isterseniz

    Sohbet Et


    Forumda zaman geçirmek isterseniz

    Sohbet W Forum


    adreslerinde keyifli zamanlar geçirebilirsiniz.

    YanıtlaSil

Diyorum ki...