14 Eylül 2012 Cuma

KEPEKLİ UN İLE PİZZA

O kadar nefis oldu ki yazmadan olmazdı. Evdeki en basit malzemelerle dünyanın en gevrek ve leziz pizzasını yapmış olabilirim, o derece!

Malzemeler (x pizzacının büyük boy, ince hamur pizzası kadar)

Hamur için:
2 büyük su bardağı kepekli un
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı instant maya
1 dolu çay kaşığı tuz
Elin dayanabildiği ısıda su
Açmak için biraz sızma, biraz un

Sos için
Ketçap (4 dolu yemek kaşığı)
Salça (1 yemek kaşığı)

Malzemeler (canınız ne çekerse ama benim koyduklarım)
Dil peyniri (rende ama rondo değil!)
1 domates (minicik doğranmış, kabuksuz, çekirdeksiz ve susuz)
Dilimlenmiş siyah zeytin
Salam
Kekik
Zeytinyağı

Hazırlanışı:
Hamurun kuru malzemelerini karıştırıp yeteri kadar su ile ele hafif yapışır bir hamur tutuyoruz ve üzerini streç filmle kapatıp 45 dk unutuyoruz (kışın ılık bir yerde bekletmek daha doğru, hava hala sıcak olduğu için ben mutfak tezgahında beklettim). Hamur mayalanınca, elimize biraz zeytinyağı alıp azıcık yoğuruyoruz sonra merdaneyle incecik açıyoruz. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip açtığımız hamuru tepsiye yerleştirip hamurun üzerinde çatalla delikler açıyoruz. Hamurun üzerine 1 kat daha yağlı kağıt serip üzerine bir ağırlık yerleştiriyoruz ve 200 derecelik fırına veriyoruz (ağırlık olarak ben bir küçük boy tepsi kullandım ama bakliyat ve ya çakıl taşı türevi şeyler de kullanılabilir).
Hamur 10 - 12 dk fırında kalıyor ve çıktığında yarı pişmiş oluyor (ama ağırlıktan dolayı da kabarmamış oluyor). Ilınıncaya kadar bir köşede bekleyen hamurun üzerine önce sos sonra da diğer malzemeleri koyup tekrar fırına veriyoruz. Dakika veremiyorum ama peynirler eriyip hafif bir sarılık aldığında fırından çıkartıyoruz. Sonuç beni de şaşırttı, hamur tam pişmişti, malzemeler kurumamıştı.
Beyaz unla yapsam ve hamuru tutarken biraz süt ve zeytinyağı da katsaydım eminim çok daha güzel olacaktı ama böyle de enfes oldu cidden. Ekmek hamurlu başarısız pizza deneyimlerimden sonra şeytanın bacağını kırdım!

Bon appétit!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Diyorum ki...