28 Ağustos 2011 Pazar

MERMER KEK (MARBLE CAKE)

Uçak yemeklerinden hiç hazetmem, özellikle DO&CO'nun yurtdışı uçuşlarda servis ettiği o vıcık vıcık yemeklerden (elma püreli yoğurdu ve panna cotta'sı hariç). Yazın başında AtlasJet'in marble cake'ini istedik şehirlerarası bir uçuşta, tek kelimeyle enfesti; ve o kek benim aklıma düştü. O dokuyu nasıl tuttururum diye araştırmaya başladım. Hani küçükken yediğimiz şeffaf mini poşetteki Eti Kek gibi olan tat ve dokuyu. Bu zamana kadar her türlü kombinasyonu denemiştim, yumurta sayısı, süt, yoğurt, yağ & su karışımı...etc. Herşeyden önce o lezzeti tutturmak sıvı yağ ile olmuyormuş, mutlaka ve mutlaka tereyağı kullanılmalıymış, hem de azımsanmayacak bir miktarda. Ve bir de bizde bulunmayan butter milk. Muadili nedir diye ararken Café Fernando'nun bunun yerine Kefir kullandığını öğrendim ve Martha Stewart'ın tarifiyle kefiri kombine ederek süper bir kek pişirdim.

Malzemeler (ölçek su bardağı):
Bir ölçü şeker (çok tatlı sevenler 1,5 kullanabilir)
125 gr yumuşamış tereyağı (1 küçük paket yani)
200 ml kefir (ya da bulabiliyorsanız butter milk)
4 yumurta
2 ölçü un
1 paket kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çimdik tuz

Hazırlanışı:
Şeker ve tereyağını krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. Önce kol kuvveti sonra mixer ile. Ardından yumurtaları birer birer bu karışıma ekleyin. Un, kabartma tozu ve vanilyayı da eleyerek kek hamuru kıvamına gelene kadar çırpın. Daha sonra bu hamuru ikiye bölün ve kakao koyacağınız hamura 2 yemek kaşığı su ve kakaoyu ilave edin. Dikdörtgen bir kalıba (yağlanmış ve ya yağlı kağıt serilmiş) sırayla birer kaşık yanyana koyun, üst sıraya ise ters sıralamayla aynı işlemi yapın. Bir chopstick ve ya kürdan yardımıyla bu karışımın içinde derinlemesine zigzaglar çizin. Önceden ısıtılmış 170 derece fırına verin ve kabarınca ısıyı 150 dereceye düşürün ve içinin de iyice pişmesini / çekmesini sağlayın. Ilınınca ve ya soğuyunca da kalıptan çıkartın.
Bu tarifi ve ölçüleri her türlü kekte kullanabilirsiniz. Limonlu, havuçlu, elmalı, tarçın&cevizli...

5 yorum:

  1. merhaba blogunu yeni keşfettim
    üyenim
    ben de beklerim bloguma =)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bloğunuzun içerisindeki makalerilerin hergün takip ederek yeni bilgiler ediniyoruz. Burun ameliyatı fiyatları bilgilerine sitemizden ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Kefiri hangi aşamada ekliyorsunuz?

    YanıtlaSil

Diyorum ki...