11 Ocak 2011 Salı

EVDE OLMAK - HELLİM PEYNİRLİ POĞAÇA

Evdeyim koca bir hafta... Evde olunca, yatıp yuvarlanmanın yanında mutfağa gidiyor insanın aklı (benim gidiyor en azından). Benim evde olmamdan mütevellit annem de sürekli "ne pişirsek?" moodunda... Dr. Oetker'in Yılbaşı Kurabiyesi'nden Kavala Kurabiyesi yaptı mesela, cevizli ve kuru kayısılı, ben yemem (tatlıyla aram yok, hiç olmadı) ama tadına baktım, şahane... Ben de akşam akşam "hamur mayalamalıyım" diyerek mutfağa girdim ansızın :) Kıbrıs'tan gelen hellimler de düşmüştü aklıma nicedir. Uyduruk tarif ama lezizzz :)

Malzemeler (max. 10 poğaça çıkar, ona göre arttırın derim)
Hamur için:
3 bardak tam buğday unu
1 çorba kaşığı sirke (üzüm sirkesi tercih sebebi ama evde yoktu, elma sirkesi koydum)
1 tatlı kaşığı esmer şeker
1 çay kaşığı tuz
1 paket instant maya
1 yumurta (akı ve sarısı ayrılmış; akı hamura, sarısı poğaçanın üzerine)
2-3 çorba kaşığı zeytinyağı
Ilık (elinizin dayanacağı sıcaklıkta) su

İç malzeme:
Hellim peyniri (ve ya her tür, ısıya nispeten dayanıklı peynir olur)
Maydanoz ve ya taze/kuru fesleğen

Hazırlanışı:
Önce un, şeker, tuz ve mayayı, yani tüm kuru malzemeleri bir kapta karıştırın. Daha sonra, su dışındaki ıslak malzemeleri bu karışıma ekleyin ve hamurun aldığı kadar ılık suyla yoğurun. Hamuru nispeten gevşek tutmak lazım ki daha sonra maya aktive olabilsin. Su fazla kaçarsa un, un fazla kaçarsa su eklemek serbest,
abartmamak kaydıyla. Bu arada, bilgi olarak, şeker ve ılık su mayalanmayı kolaylaştırır, sirke ise daha gevrek bir hamur olmasını sağlar, ben her türlü hamura 1 kaşık sirke mutlaka koyarım. Ele yapışmayacak bir hamur elde ettiğinizde, kabın üzerini nemli bir bezle kapatıp, ılık bir ortamda 1 saat mayalanmaya bırakın. Loş ve hatta karanlık bir ortam, kalorifer yanı ideal. Bir de mayayı devamlı kontrol ederek küstürmeyin, unutun gitsin :) Mayalanmaya bıraktığınız hamur, sizin bıraktığınızın 2 misli olduğunda mayalamayı başarmışsınız demektir. Tenis topu büyüklüğünde hamur toplarını biraz zeytinyağı ile yoğurup, dilediğiniz şekli verin ve içini dilediğinizce doldurun. Üzerlerine yumurta sarısı sürün, şart olmamakla birlikte susam ve çörek otu ile süsleyin (çörek otunun faydaları saymakla bitmez). Belki bir 10 dakika daha tepsi mayasının gelmesini bekleyin ve 180 - 200 derece fırında pişirin. E piştiğini anlarsınız :)
Not: Hamura 1 tatlı kaşığı mahlep eklerseniz de tadından yenmez ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Diyorum ki...