22 Ocak 2011 Cumartesi

EV ERİŞTESİ

Öncelikle, siz siz olun 2 yumurtadan erişte / makarna yapmaya kalkmayın, ancak kendiniz doyarsınız ya da yaptığınız erişte, en fazla 2 kişilik garnitür olur. Bir de ön not olarak, bu hamurdan sadece erişte değil her türlü taze makarna olur; mesela iyi bir mantarlı ve ya ıspanaklı iç ile şahane bir ravioli yapabilirsiniz.

Malzemeler (dersimi aldım, malzemeyi arttırarak tarif edeceğim):
4 yumurta
Un
Tuz

Hazırlanışı:
Yumurtaları derin bir kaba kırın. Üzerine 1 tatlı kaşığı tuz ilave edin. Aldığı kadar un ile (yavaş yavaş ilave edin lütfen) ne sert ne yumuşak bir hamur olana kadar yoğurun. Bu hamura sakın su falan ilave etmeyin; tutmadığı yerde yumurta ve ya un ekleyin. Elinize yapışmayacak kıvama geldiğinde, hamuru yuvarlayıp nemli bir tülbente sarıp buzdolabına atın ve sabrınız yettiğince bekleyin; minimum 1 saat, fazla olursa ne ala... Kıvama gelmiş hamuru benim gibi makarna aletiniz varsa onunla yoksa merdane yarımı ile açın. Tabii hamuru önce 2 ve ya 3 parçaya bölün ki iş kolaylaşsın. Hamur ne çok ince ne de çok kalın olmalı. Aleti olanlar diledikleri gibi ya spagetti ya da erişte aparatı ile kesebilir; elde açanlar ise canları ne şekil isterse verebilir. Normalde hazır olan erişteleri biraz unlayıp dondurucuya atarım ama bu sefer 100 derecede 1 saat kadar kuruttum, sonra da teflon tavada hafif renkleri dönünceye kadar soteledim (yağsız). Neticede kuruduğundan tam emin olamadığım için yine dondurucuya attım. Pişireceğiniz zaman, makarna gibi hazırlayıp lor peyniri ve kavrulmuş ceviz ve pek tabii sızma zeytinyağı ile servis edebilirsiniz. Parmesan ve ya eski kaşar da pek yakışır... Bu da Cumartesi eğlencesi :)

1 yorum:

  1. Bu tarifin basitligi beni daha da urkuttu, malum, basit tariflerde kivam tutturmak cok onemli. Deneyecegim yine de, tesekkurler kara kedi!

    YanıtlaSil

Diyorum ki...